Storytelling for Media

- Introduction to the Theory and Practice of Narrative Design

  • Format
  • Bog, paperback
  • Engelsk
  • 160 sider

Beskrivelse

The term ¿storytelling¿ is gaining prominence both in academia and industry ¿ rightly so ¿ because narrative techniques allow for particularly effective and sustainable communication. Stories are what catch our attention, move us, teach us to empathise, and create strong memories. This introduction to the strategies of storytelling uses fundamental scientific texts as well as dramaturgical guides and practical examples. Dr. Joachim Friedmann, professor and writer of scripts for tv, comics, and games, presents a both theoretically-sound and practically-applicable guide for the analysis and design of narratives in various media, not only for students, but for everyone who wants to understand how stories are created.

Læs hele beskrivelsen
Detaljer
  • SprogEngelsk
  • Sidetal160
  • Udgivelsesdato06-09-2021
  • ISBN139783825257644
  • Forlag UTB
  • FormatPaperback
Størrelse og vægt
  • Vægt264 g
  • Dybde1,1 cm
  • coffee cup img
    10 cm
    book img
    14,6 cm
    21 cm

    Findes i disse kategorier...

    Se andre, der handler om...

    Velkommen til Saxo – din danske boghandel

    Hos os kan du handle som gæst, Saxo-bruger eller Saxo-medlem – du bestemmer selv. Skulle du få brug for hjælp, sidder vores kundeservice-team klar ved både telefonerne og tasterne.

    Om medlemspriser hos Saxo

    For at købe bøger til medlemspris skal du være medlem af Saxo Premium, Saxo Shopping eller Saxo Ung. De første 7 dage er gratis for nye medlemmer. Medlemskabet fornyes automatisk og kan altid opsiges. Læs mere om fordelene ved vores forskellige medlemskaber her.

    Machine Name: SAXO082